Skrevet av Emne: Tunellbaneprosjektet  (Lest 10536 ganger)

Utlogget Floyd-ATC

  • Livstidsdiktator
  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Karma: +12/-0
    • MSN Messenger - floyd@atc.no
    • Vis profil
    • floyd.atc.no
    • E-post
Tunellbaneprosjektet
« på: 22. April 2011, 09:46 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Som enkelte kanskje har fått med seg så har svuppe og jeg begynt å lage stasjoner som knyttes sammen med portaler. Hensikten på litt sikt er å få et nettverk av minecarts som kjører helt av seg selv og lar en reise mellom de fineste stedene på en måte som føles litt mer "immersive" enn de vanlige portalene.

    Foreløpig må man løpe i sporet for å komme seg fra stasjon til stasjon, men togene skal komme etterhvert!

    I den forbindelse er jeg spent på hva vi kan få til med tanke på powered rails og detector rails som ble introdusert i 1.5. Målet er såklart å få til at "toget" skal kjøre automatisk inn på stasjonen, stoppe av seg selv i noen sekunder før det kjører videre av seg selv.

    Oppskrifter finnes her:
    http://www.minecraftwiki.net/wiki/Crafting#Transportation_Recipes

    1. Det vi trenger nå er noen kreative sjeler som tester og eksperimenterer, tilgang til stasjonene gis til den eller de som klarer å demonstrere en fungerende modell i lab. Oppdraget blir da å installere løsningen på de fem stasjonene som allerede er bygget.

    2. Nye stasjoner skal KUN etableres på steder som virkelig fortjener å vises fram. Vi ser etter steder som er utviklet i god smak, med realistiske bygninger som følger et tema, knyttet sammen med passende veier, stier, gater, bruer eller lignende. Tips: Den beste måten å bygge en realistisk utseende by er å følge terrenget, ikke fjerne det. Selve stasjonene skal IKKE være like, noe av sjarmen her er å få fram stasjoner som passer med byen/området den "representerer". Når man kommer kjørende inn på en stasjon skal man helst få en følelse av hvor man er.

    3. Det er et absolutt krav at samtlige stasjoner har skikkelig definerte regioner. Hvis man knytter sammen 10 stasjoner og EN av dem griefes så vil hele systemet kunne bryte sammen. Likeledes skal alle områdene som knyttes sammen beskyttes skikkelig, vi ønsker ikke at "turister" på serveren skal tro at de har2 havnet i en krigssone, eller hoppe rett av toget og begynne å bygge noe helt horribelt midt i fleisen på nestemann.

    De som synes reglene for "prosjektet" er for strenge står fritt til å finne på noe annet å gjøre istedet, det er 100 kvadratkilometer med plass på serveren :-)


    -Floyd.

    --
    Det finnes 10 typer mennesker;
    de som forstår binærtall, de som ikke gjør det, og de som forstår Grey code.

    Utlogget kvarpis

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 41
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
      • E-post
    Sv: Tunellbaneprosjektet
    « Svar #1 på: 22. April 2011, 15:19 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg vil gjerne hjelpe om det trengs :D


    man skulle ikke tro jeg var fra holmlia :D eller oslo xD

    Utlogget Oys

    • Minecraft-Operators
    • n00b
    • ***
    • Innlegg: 0
    • Karma: +0/-0
    • Når jeg blir stor vil jeg bli dinosaur.
      • Vis profil
    Sv: Tunellbaneprosjektet
    « Svar #2 på: 24. April 2011, 09:27 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Når jeg kommer hjem i morgen kan jeg gjetne hjelpe til



    Utlogget norwayguy

    • Moderator
    • n00b
    • *****
    • Innlegg: 0
    • Karma: +0/-0
    • Operator på minecraft.atc.no
      • Vis profil
      • Oceanliners.freeforums.org
      • E-post
    Sv: Tunellbaneprosjektet
    « Svar #3 på: 24. April 2011, 22:52 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • jeg er med



    Utlogget Cybersyn

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 2
    • Karma: +1/-0
      • Vis profil
      • localhost
    Sv: Tunellbaneprosjektet
    « Svar #4 på: 24. April 2011, 23:03 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg også! Når Bukkit oppdateres. Alt har gått helt bajs :-\



    Utlogget AVENGEDMW

    • n00b
    • *
    • Innlegg: 3
    • Karma: +0/-0
      • Vis profil
    Sv: Tunellbaneprosjektet
    « Svar #5 på: 24. April 2011, 23:44 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Jeg kan hjelpe til, men må nok lære meg  litt mer om powered og detector rails først :)



    Utlogget Myklebost

    • Minecraft-Operators
    • n00b
    • ***
    • Innlegg: 9
    • Karma: +0/-0
      • MSN Messenger - mar-10-n@hotmail.com
      • Vis profil
      • MC-Norway
    Sv: Tunellbaneprosjektet
    « Svar #6 på: 01. Mai 2011, 22:36 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Æ Joine hvis det e et bra tidspunkt :P


    -Myklebost- Det er meg -

    Utlogget Myklebost

    • Minecraft-Operators
    • n00b
    • ***
    • Innlegg: 9
    • Karma: +0/-0
      • MSN Messenger - mar-10-n@hotmail.com
      • Vis profil
      • MC-Norway
    Sv: Tunellbaneprosjektet
    « Svar #7 på: 02. Mai 2011, 07:31 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Å har gått å sett på det litt men ane ikke når æ kan hjælp


    -Myklebost- Det er meg -

    Utlogget Myklebost

    • Minecraft-Operators
    • n00b
    • ***
    • Innlegg: 9
    • Karma: +0/-0
      • MSN Messenger - mar-10-n@hotmail.com
      • Vis profil
      • MC-Norway
    Sv: Tunellbaneprosjektet
    « Svar #8 på: 02. Mai 2011, 14:04 pm »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • e det ikke det greian under spawn da  ;D


    -Myklebost- Det er meg -

    Utlogget Oys

    • Minecraft-Operators
    • n00b
    • ***
    • Innlegg: 0
    • Karma: +0/-0
    • Når jeg blir stor vil jeg bli dinosaur.
      • Vis profil
    Sv: Tunellbaneprosjektet
    « Svar #9 på: 03. Mai 2011, 06:43 am »
  • [applaud]0
  • [smite]0
  • Ehhm Floyd Jobbes det fortsatt på Tunnelbanen?