Forumet er oppdatert og reCAPTCHA er på plass for å redusere spam
Jeg har allerede en liten Makefile med alle småtingene jeg gjorde endel i forbindelse med siste oppgradering, bl.a. disse linjene:Kode: [Velg]wipe-nether: clean rm -Rfv world_nether/*wipe-endgame: clean rm -Rfv world_end_game/*
wipe-nether: clean rm -Rfv world_nether/*wipe-endgame: clean rm -Rfv world_end_game/*
JAVA_OPTIONS=-Xms4096m -Xmx4096m -Xmn1024m -Djava.io.tmpdir=/home/floyd/tmp -XX:MaxPermSize=512MMC_OPTIONS=--log-append 0 --log-count 5 noguiDB_NAME=mcDB_USER=mcDB_PASS=********BASEPATH=/home/floyd/mcclean: rm -fv *~ DEADJOE || true# Destroy all databases, both flatfile and mysql. DO NOT USE unless you know what you're doing.reset: clean reset-players reset-logblock reset-dynmap reset-containerprotect reset-petition reset-spawncontrol reset-warps reset-kits reset-stargates reset-regionsreset-players: rm -Rfv world/players/* || true rm -Rfv world_nether/players/* || true rm -Rfv world_the_end/players/* || truereset-logblock: mysql -f ${DB_NAME} -u${DB_USER} -p${DB_PASS} -e 'truncate `lb-players`' mysql -f ${DB_NAME} -u${DB_USER} -p${DB_PASS} -e 'truncate `lb-world`' mysql -f ${DB_NAME} -u${DB_USER} -p${DB_PASS} -e 'truncate `lb-world-chest`' mysql -f ${DB_NAME} -u${DB_USER} -p${DB_PASS} -e 'truncate `lb-world-sign`'reset-dynmap: rm -Rfv plugins/dynmap/web/tiles/world/* rm -Rfv plugins/dynmap/web/tiles/world_nether/* rm -Rfv plugins/dynmap/web/tiles/world_the_end/*reset-containerprotect: rm -Rfv plugins/ContainerProtect/locations.txt reset-petition: rm -Rfv plugins/PetitionPlugin/*.ticket || true rm -Rfv plugins/PetitionPlugin/archive/*.ticket || true rm -Rfv plugins/PetitionPlugin/last_ticket_id.txt || true rm -Rfv plugins/PetitionPlugin/mail/* || truereset-spawncontrol: rm -Rfv plugins/SpawnControl/spawncontrol.dbreset-warps: rm -Rfv plugins/TelePlugin/warps/*reset-kits: rm -Rfv plugins/KitPlugin/kits-*.txtreset-stargates: rm -Rfv plugins/Stargate/portals/world.dbreset-regions: rm -Rfv plugins/WorldGuard/worlds/world/regions.yml || true rm -Rfv plugins/WorldGuard/worlds/world_nether/regions.yml || true rm -Rfv plugins/WorldGuard/worlds/world_the_end/regions.yml || truereset-everything: reset rm -Rf world rm -Rf world_nether rm -Rf world_the_endplugins: clean mv bukkit_update/plugins/*.jar plugins || true rm -Rfv bukkit_update/plugins/*.html || true rm -Rfv bukkit_update/plugins/*.txt || truepublish-plugins: rm -Rfv /home/floyd/public_html/minecraft.atc.no/bin/plugins/*.jar || true cp -v plugins/*.jar /home/floyd/public_html/minecraft.atc.no/bin/pluginsdb-backup: mysqldump -f ${DB_NAME} -u${DB_USER} -p${DB_PASS} > minecraft.sqldb-restore: zcat mysql-20130628-000337.zip | mysql -f ${DB_NAME} -u${DB_USER} -p${DB_PASS}mysql: mysql -f ${DB_NAME} -u${DB_USER} -p${DB_PASS}space: -cd ${BASEPATH} -find backups/* -mtime +1 -type f -exec rm -v {} \; -find logs/* -mtime +1 -type f -exec rm -v {} \;# Delete stale backups, then make labeled backups of everythingbackup: space db-backup publish-plugins -cd ${BASEPATH} tar cvfz backups/plugins-`date +%Y%m%d-%H%M%S`.tgz --exclude=*.png --exclude=*.hash plugins 2&> backups/plugins.log ||e screen -S mc -X stuff 'save-all'`echo -ne '\015'` sleep 3 screen -S mc -X stuff 'save-off'`echo -ne '\015'` sleep 1 zip -r backups/world-`date +%Y%m%d-%H%M%S`.zip world screen -S mc -X stuff 'save-on'`echo -ne '\015'` zip -r backups/mysql-`date +%Y%m%d-%H%M%S`.zip minecraft.sql# Destroy world datawipe-world: clean reset rm -Rfv world/*wipe-nether: clean rm -Rfv world_nether/*wipe-endgame: clean rm -Rfv world_the_end/*wipe-test: clean rm -Rfv test/*wipe-all: wipe-world wipe-nether wipe-endgame# Download the most recent Bukkit build manually (CButD should take care of this)bukkit: wget http://cbukk.it/craftbukkit.jarscreen: screen -S mc make server# Start Bukkit minecraft server in an endless loopserver: echo "#!/bin/bash" > run.sh echo "while [ true ]" >> run.sh echo "do" >> run.sh echo "java ${JAVA_OPTIONS} -jar spigot.jar ${MC_OPTIONS}" >> run.sh echo "rm banned-players.txt" >> run.sh echo "echo Restarting in 30 seconds" >> run.sh echo "sleep 30" >> run.sh echo "done" >> run.sh chmod +x run.sh ./run.shservertest: echo "#!/bin/bash" > run.sh echo "java ${JAVA_OPTIONS} -jar spigot.jar ${MC_OPTIONS}" >> run.sh chmod +x run.sh ./run.sh# Force CButD to check for updates immediately after server startupupdatecheck: rm -Rf plugins/CraftBukkitUpToDate ; true server-save-all: screen -S mc -X stuff 'save-all'`echo -ne '\015'`server-restart: screen -S mc -X stuff 'stop'`echo -ne '\015'`
Sitat fra: argh99 på 29. April 2015, 21:46 pmBø!Bøere!
Bø!
Sitat fra: Emilpoika på 29. April 2015, 22:13 pmSitat fra: argh99 på 29. April 2015, 21:46 pmBø!Bøere!Bøest!
Sitat fra: Hebelub på 07. August 2015, 16:17 pmSitat fra: Emilpoika på 29. April 2015, 22:13 pmSitat fra: argh99 på 29. April 2015, 21:46 pmBø!Bøere!Bøest!Bø-ere enn bø-est
Siden jeg skiftet navn til BlanketBanana, lagde regioner og sånt, kunne jeg ikke bruke dem når jeg skifta tilbake til ramo242. Gi en applaus til ramo.
Sitat fra: ramo242 på 12. August 2015, 14:04 pmSiden jeg skiftet navn til BlanketBanana, lagde regioner og sånt, kunne jeg ikke bruke dem når jeg skifta tilbake til ramo242. Gi en applaus til ramo.Har du laget petition om det IG?Jeg er lite på for tide pga. ny jobb, så har ikke tid til å dra innom å hjelpe før langt ut i neste uke