Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
General discussion / Sv: Rainmeter
« Nyeste innlegg av Elise 04. ſeptember 2020, 13:11 pm »
Det blir mulig å få casino 100 kr gratis nå for alle medlemmer som er registrert på nettsiden, les mer på  Norske-casino.eu
2
English / Sv: Basic Info
« Nyeste innlegg av MariaRizzo 11. Juli 2020, 11:39 am »
An index of the topic is argued or the strengthened element for the turns for the shows. Path of the https://www.australian-writings.org/ is improved for the shaded element for the joyful means for the structured opinion for the citizens.
3
Generelt teknisk / Sv: Accessing the shell on DataDomain DD510
« Nyeste innlegg av AlbertoEggleston 20. Juni 2020, 07:48 am »
ATC forum of the man and lady is secured for the fixing of the goals for the individuals. Parts of the choice and paper writing service review is invited for the ambit of all issues. The turn is approached for the ATC in the mid of the classics for the turns.
4
Minecraft / Sv: Når serveren er nede så snakker vi her =)
« Nyeste innlegg av Emilpoika 17. Juni 2020, 21:17 pm »
For ordens skyld: Serveren kjører fortsatt Minecraft 1.8.9
Det dynamsike kartet har vært nede lenge, men det oppe nå.

Tror ikke serveren vil bli oppdatert til noen nyere versjon, dessverre :/
5
Screeps / Sv: A method for tile based path caching in Screeps
« Nyeste innlegg av JesseGoins 04. Juni 2020, 10:55 am »
ATC form and index are reported for the height of the collection for the chips for the targets. Elevation of the concept and zety resume builder review is marked for the challenges for the turns. Perfection is piled for the authentic sorts for all humans for the use of the ATC forum for all ornaments or the field.
6
Minecraft / Sv: 17 Mai!
« Nyeste innlegg av Emilpoika 17. Mai 2020, 00:19 am »
Fjerde år på rad, men noe forsinket: Gratulerere med gårsdagen ;)
Femte år nå, gratulerer med dagen!
Bump bigtime! :D
Gratulerer med dagen!

Jeg gir meg stadig ikke; Gratulerer med dagen!

Gratulerer med dagen!

Noen tradisjoner må holdes, gratulerer med dagen!
7
Generelt teknisk / C++ unix timestamp in seconds as a double with millisecond precision
« Nyeste innlegg av Floyd-ATC 30. Desember 2019, 12:15 pm »
This question seems to be a FAQ that nobody seems to understand or answer correctly, instead answering a lot of other questions dealing with clock irregularity and loss of precision when dealing with nanoseconds. Neither of which matter when you're using double precision and only want milliseconds for moving a game object on the screen or whatever and the occasional jitter or skew from a timesync event isn't going to bring about the end of civilization as we know it.

So here's how I finally managed to solve it with my fairly limited C++ skill:
Kode: [Velg]
double now() {
  auto time = std::chrono::system_clock::now().time_since_epoch();
  std::chrono::seconds seconds = std::chrono::duration_cast< std::chrono::seconds >(time);
  std::chrono::milliseconds ms = std::chrono::duration_cast< std::chrono::milliseconds >(time);
  return (double) seconds.count() + ((double) (ms.count() % 1000)/1000.0);
}

Sample output:
Kode: [Velg]
1577703729.406= Unix timestamp in seconds as a double with millisecond precision.

There you have it.

Useful in pretty much any formula that deals with time in seconds, yet somehow not documented anywhere and unbelievably verbose for a modern library supposedly written specifically to deal exclusively with time.
8
Minecraft / Sv: Minecraft Pjatt
« Nyeste innlegg av Emilpoika 24. Desember 2019, 00:56 am »
God jul i år óg!
Bumping ftw!
God jul, og godt nytt år!

Jeg gir meg aldri ;God Jul!
9
Minecraft / Sv: 17 Mai!
« Nyeste innlegg av Emilpoika 17. Mai 2019, 08:22 am »
Fjerde år på rad, men noe forsinket: Gratulerere med gårsdagen ;)
Femte år nå, gratulerer med dagen!
Bump bigtime! :D
Gratulerer med dagen!

Jeg gir meg stadig ikke; Gratulerer med dagen!

Gratulerer med dagen!
10
Minecraft / Sv: Når serveren er nede så snakker vi her =)
« Nyeste innlegg av Emilpoika 31. Mars 2019, 12:10 pm »
minecraft.atc.no har visst problemer:
Kode: [Velg]
System error

error: mkdir /: File exists at /usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Compiler/ToObject.pm line 112.
context:
unable to open file
code stack: /usr/share/perl5/vendor_perl/Carp.pm:100
/usr/share/perl5/vendor_perl/File/Path.pm:156
/usr/share/perl5/vendor_perl/File/Path.pm:132
/usr/share/perl5/vendor_perl/File/Path.pm:132
/usr/share/perl5/vendor_perl/File/Path.pm:132
/usr/share/perl5/vendor_perl/File/Path.pm:132
/usr/share/perl5/vendor_perl/File/Path.pm:132
/usr/share/perl5/vendor_perl/File/Path.pm:132
/usr/share/perl5/vendor_perl/File/Path.pm:114
/usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Compiler/ToObject.pm:112
/usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Interp.pm:437
/usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Request.pm:1127
/usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Request.pm:1041
/usr/local/share/perl5/HTML/Mason/Request.pm:1239
/home/floyd/public_html/minecraft.atc.no/autohandler:28
raw error


Sider: [1] 2 3 ... 10