Forumet er oppdatert og reCAPTCHA er på plass for å redusere spam
Så MCbans var det som gjorde serveren ustabilt?
Kan noen liste opp de nyttige kommanodene, jeg har ikke satt meg inn i dette ennå.- Eventuelt en link?
Sitat fra: Morder269 på 17. Juni 2012, 18:35 pmSå MCbans var det som gjorde serveren ustabilt?Nei, Guardian var det som gjorde serveren ustabil, eller i alle fall en av tingene, vi får se... Selve MCbans-tjenesten var derimot ustabil på en sånn måte at noen ganger fungerte bans og noen ganger ikke. Nå hadde den heldigvis en fallback-greie som gjorde at hvis pluginen ble lastet ned på nytt jevnlig så var den ikke 100% avhengig av tjenesten, men greia med online-tjenester er at de liksom skal være online for å ha noen nytteverdi.FigAdmin er 100% lokal og benytter MySQL som backend. Vi mister muligheten til å utveksle bans med andre men til gjengjeld så vil den (forhåpentligvis) være mer pålitelig. Den gir meg også muligheter til å scripte et eget webinterface en dag jeg får tid og lyst til å gjøre det.En annen ting med FigAdmin er at man kan registrere ADVARSLER til spillere og se tidligere advarsler til samme person. Jeg har foreløpig valgt å slå av automatisk ban ved så og så mange advarsler, det får vi se på etterhvert. Litt teit hvis man går rundt og tror at "man blir ikke bannet før etter 10 advarsler", og enda mer teit hvis ti ops er online samtidig og alle gir en mild advarslel om akkurat det samme :-DEdit: Bare så det er klart.. advarsler gis ved språkbruk og lignende. Ved griefing er det rett ut.
Yes! tenkte eg, endelig kan eg komme innpå igjen med mrthewil Neeeeeida..... Eg ble jo unbanna for ikke så veldig lenge siden, men er fremdeles banna fordi alle bansa fra MCBans er jo importert til FigAdmin.Lurer bare på om noen kan fikse det?
Sitat fra: MrTheWil på 17. Juni 2012, 21:59 pmYes! tenkte eg, endelig kan eg komme innpå igjen med mrthewil Neeeeeida..... Eg ble jo unbanna for ikke så veldig lenge siden, men er fremdeles banna fordi alle bansa fra MCBans er jo importert til FigAdmin.Lurer bare på om noen kan fikse det? Søker fremdeles svar
Husker ikke...Det er en stund siden...