Her er litt info om hvordan jeg har brukt protect på MayaCity:
Først brukte jeg protect på hele MayaCity området
/region claim MayaCity
For å skru av mob damage, gjør følgende:
/region flagg <id> mob-damage deny
Etter at jeg bygde hyttene og fant ut at jeg skulle gjøre det mulig for andre å bo i disse, måtte jeg ha en eget protect område inni hver hytte.
Jeg gikk inn i ei hytte, plasserte en blokk oppunder taket i ene hjørne og en blokk i motsatt hjørne på gulvet. Markerte disse og fjernet blokkene igjen (blå markering på bildet).
/region claim MayaCity_Hus_1A
Grunnen til blokkene jeg brukte innvendig var at jeg ville ikke at andre spillere skulle lage hull i veggene (for vinduer og sånn).
Deretter koblet jeg dette området opp mot selve MayaCity:
/region parent MayaCity_Hus_1A MayaCity
For at spilleren skulle kunne åpne og lukke døra, måtte jeg opprette en protection på de to blokkene som døra står i. (grønn markering på bildet)
/region claim MayaCity_Hus_1A_door
Og så linke denne opp mot protection i huset:
/region parent MayaCity_Hus_1A_door MayaCity_Hus_1A
Slik gjorde jeg med alle hyttene. Når folk ville ha rom gjorde jeg bare følgende for å gi spilleren rettigheter til å innrede hytta:
/region addmember MayaCity_Hus_1A Nuredhel
Da har spilleren Nuredhel tilgang til å plassere blokker inne i den hytta, men ikke andre steder i MayaCity. Spilleren har også mulighet til å åpne og lukke døra men ingen andre (bortsett fra OP og Admin).
Så for hver spiller som ville ha ei hytte, var det bare for meg å bruke
/region addmember MayaCity_Hus_## <spiller>
Og selvfølgelig sette på navnet på skiltet utenfor hytta.
I dette tilfellet har spilleren ikke lov til å lage hull i veggene/taket/gulvet, men har rettigheter til å plassere blokker inni huset (blå markering på bildet).
Håper denne infoen kan være til nytte. Jeg har valgt å legge denne infoen på Operatorforumet fordi define kan ikke brukes av VIP.