Forums.ATC.no
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter:
Forumet er oppdatert og reCAPTCHA er på plass for å redusere spam
Hovedside
Hjelp
Søk
Kalender
Logg inn
Registrer
Forums.ATC.no
»
Teknisk
»
Generelt teknisk
(Moderator:
Lloyd-ATC
) »
Math: How to normalize a vector
« forrige
neste »
Skriv ut
Sider: [
1
]
Skrevet av
Emne: Math: How to normalize a vector (Lest 4299 ganger)
ATC
Gjest
Math: How to normalize a vector
«
på:
27. ſeptember 2008, 18:24 pm »
0
0
When dealing with 3D lighting or rotation quaternions, it is sometimes useful to normalize a vector; that is to recalculate the vector so that its magnitude becomes 1
Loggført
ATC
Gjest
[Solved] Math: How to normalize a vector
«
Svar #1 på:
27. ſeptember 2008, 18:24 pm »
0
0
Divide each axis by the vector magnitude:
magnitude = sqrt( v[0]*v[0] + v[1]*v[1] + v[2]*v[2] );
v[0] = v[0] / magnitude;
v[1] = v[1] / magnitude;
v[2] = v[2] / magnitude;
Loggført
Skriv ut
Sider: [
1
]
« forrige
neste »
Forums.ATC.no
»
Teknisk
»
Generelt teknisk
(Moderator:
Lloyd-ATC
) »
Math: How to normalize a vector